Veel gestelde vragen

Bekijk op deze pagina de meest gestelde vragen. Geen antwoord? Zit u vraag er niet tussen?
Zoek in onze Medische bibliotheek voor al uw vragen, klik hierboven in het hoofdmenu op “Medische informatie“.

Kan de Dienstapotheek bij de medicijnen die klaar staan in mijn eigen apotheek?

Nee, het personeel kan niet bij de medicijnen die in uw eigen apotheek klaar staan. Zorg daarom altijd dat u tijdig uw medicijnen ophaalt bij uw eigen apotheek. Mocht u zonder geneesmiddelen zitten, dan kunt u tegen inlevering van uw herhaalrecept een kleine voorraad tot de eerstvolgende werkdag komen halen. Heeft u geen recept, dan verwijzen wij u door naar de Huisartsenpost. Verder raden wij u aan om eenvoudige geneesmiddelen zelf in huis te hebben, zoals pijnstillers, neusspray, voeding en luiers voor uw baby.

Bezorgt de Dienstapotheek bij mij thuis?

Nee, de Dienstapotheek bezorgt receptgeneesmiddelen in principe niet aan huis. In uitzonderingsgevallen overlegt de voorschrijver met de dienstdoende apotheker over een taxiregeling.

Kan ik oude geneesmiddelen of spuiten en naalden in de apotheek inleveren?

Ja, de Dienstapotheek zorgt voor verantwoorde vernietiging van oude geneesmiddelen.
Spuiten en naalden dient u om gezondheids- en veiligheidsredenen in een afgesloten container bij de apotheek aan te bieden.

Met wat voor soort vragen kan ik terecht bij de dienstapotheek?

U kunt bij de dienstapotheek terecht met vragen over:

  • Geneesmiddelen. Hoe werken ze en hoe moeten ze bewaard worden
  • Alternatieven voor geneesmiddelen die u niet kunt verdragen
  • Bijwerkingen van geneesmiddelen
  • U kunt bellen of een terugbel afspraak maken met de dienstdoende apotheker of online een vraag stellen.

 

Waar kan ik terecht met overige vragen?

Heeft u vragen over de website? Stuur dan een e-mail naar ons, klik hier voor het contactformulier.